Παρασκευή, 2 Φεβρουαρίου 2018

✔ Διάβασμα: πότε το βιβλίο είναι καλύτερο από ένα tablet;



Το παραδοσιακό βιβλίο χάνει όλο και περισσότερο έδαφος απέναντι στις διάφορες έξυπνες συσκευές όπως τα tablets, μέσω των οποίων μπορεί να πραγματοποιηθεί η ανάγνωση. Δεν είναι κακό να προχωράμε μαζί με τους καιρούς, ωστόσο νέα έρευνα φωτίζει έναν τομέα, όπου το πλεονέκτημα του χαρτιού είναι μάλλον αδιαμφισβήτητο: την ώρα του παραμυθιού με τους γονείς.
Ερευνητές ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Sussex θέλησαν να διερευνήσουν αν το κατά πόσο προτιμάται το βιβλίο ή μία ηλεκτρονική συσκευή για διάβασμα, επηρεάζει μία πολύ συγκεκριμένη δραστηριότητα: την ανάγνωση παραμυθιών ενός γονιού παρέα με το παιδί του.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η ανάγνωση κειμένου στο χαρτί ή στην οθόνη δεν έχει στατιστικά σημαντική διαφορά όσο αφορά τα γνωστικά αποτελέσματά της για τον εκάστοτε αναγνώστη. Ωστόσο, οι συγγραφείς της νέας έρευνας αναρωτήθηκαν αν αυτή η παρατήρηση αλλάζει, όταν η δραστηριότητα δεν περιορίζεται στη γνωστική της διάσταση.
Το από κοινού διάβασμα ενός παραμυθιού από έναν γονιό με το παιδί του, πέρα από νοητική εργασία, ήταν πάντα μία στοργική, αλληλεπιδραστική εμπειρία που έφερνε πιο κοντά τα συμμετέχοντα μέρη. Σήμερα, όμως, παρατηρείται μία μεγάλη στροφή των παιδιών προ-εφηβικής ηλικίας στο ανεξάρτητο διάβασμα και στην ανάγνωση από οθόνες, αντί βιβλίων.
Οι ερευνητές θεώρησαν ότι είναι σημαντικό να αποκωδικοποιηθεί η δραστηριότητα, όπως αυτή γίνεται σήμερα. Για τον σκοπό αυτό, κάλεσαν 24 μητέρες μαζί με τα παιδιά τους, τα οποία ήταν ηλικίας 7 έως 9 ετών, να συμμετάσχουν στη μελέτη τους, τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Psychology.
Στα πλαίσια της μελέτης, οι συμμετέχοντες βιντεοσκοπήθηκαν σε 4 σενάρια από κοινού ανάγνωσης ιστορίας διάρκειας 8 λεπτών, το καθένα από τα οποία τοποθετούσε σε θέση αναγνώστη είτε τη μητέρα είτε το παιδί και ως μέσο διαβάσματος είτε το βιβλίο είτε την οθόνη.
Η ανάλυση των βίντεο έδειξε ότι ο βαθμός διατήρησης των πληροφοριών από το παιδί δεν επηρεάζεται από το μέσο που χρησιμοποιείται, αλλά η αλληλεπίδραση και η εγγύτητα μεταξύ μητέρας και παιδιού ήταν χαμηλότερη όταν η ανάγνωση πραγματοποιούνταν από μία οθόνη και έπεφτε ακόμα περισσότερο όσο περνούσε ο χρόνος, ειδικά όταν στον ρόλο του αναγνώστη βρισκόταν το παιδί.

[ Διαβάστε τη συνέχεια στο Pathfinder.gr >> ]




 
2013 | ιδεόστατο από την ανοικτή βιβλιοθήκη OPENBOOK Deluxe Templates. WP by Masterplan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...